شیشه بری شیشه بری کرج شیشه رومیزی پنجره پی وی سی کرج ابزار شیشه بری چیست؟ - شیشه بری،شیشه رو میزی،پنجره پی وی سی 09124147823

ابزار شیشه بری چیست؟

ابزار شیشه بری چیست؟

با مهم‌ترین ابزارهای شیشه بری آشنا شوید:
انواع ابزار شیشه بری: ابزارهای شیشه‌بری را می‌توان در سه سطح تقسیم‌بندی کرد: ساده، معمولی و حرفه‌ای.

ابزارآلات ساده ابزارهایی هستند که جزو پیش‌فرض‌های لازم برای کار با شیشه به حساب می‌آیند. دستکش ایمنی مخصوص شیشه‌بری، میز، کفش مناسب و لباس کار ازجمله این موارد است.

ابزارهای معمولی شامل متر دقیق، الماس شیشه‌بری، خط‌کش مخصوص، انبردست، چکش، کاتر و… است.

ابزارآلات حرفه‌ای شیشه‌بری شامل مواردی مانند گردبر، قواره بر، نیش الماس، قاپک، گونیا، چنگک و … می‌شود که استفاده از آنها نیاز به مهارت بالایی دارد. در ادامه شما را با این ابزارآلات بیشتر آشنا می‌کنیم.

الماس شیشه‌بری/ تیغه الماس

برش شیشه کاری حساس و ظریف است و در نتیجه نیاز به ابزاری دارد که علاوه بر قدرت از ظرافت بالایی هم برخوردار باشد. از این رو برای برش شیشه از یکی از مقاوم‌ترین عناصر برش دهنده در طبیعت یعنی «الماس» استفاده می‌شود.

تکه‌های الماس که در شیشه‌بری از آن استفاده می‌شود به «الماس شیشه‌بری» یا «تیغه الماس» شناخته می‌شوند.

الماس شیشه‌بری کمک می‌کند تا روی شیشه خط انداخته و روی آن برش ایجاد کنید. این الماس‌ها در مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند و انواع مختلفی دارند که از مرسوم ترین ها به دو نوع الماس دسته چوبی و الماس دسته نفتی می توان اشاره کرد. همانطور که از نام این دو پیداست، در الماس دسته نفتی قسمت دسته ابزار از فرآورده های نفتی استفاده شده و راحتی بسیاری را در هنگام کار به افراد منتقل می کند. بنابراین موقع در دست گرفتن آن هیچ گونه فشاری را احساس نخواهند کرد. الماس دسته چوبی نیز مورد پسند بسیاری از شیشه برها بوده و دسته آن از جنس چوب و تیغه برش آن همان الماس مخصوص می باشد.

خط کش و الماس برش تی (t-cutter)

این ابزار که در واقع از خط‌کش و الماس تشکیل شده است از دیگر ابزارها برای برش شیشه است. عملکرد آن به این صورت است که برای برش شیشه پس از اندازه گیری و مشخص کردن ابعاد به وسیله الماسی که بر روی خط‌کش قرار گرفته می‌توانید با ایجاد خط روی شیشه اقدام به برش آن کنید.

مته گردبر

مته گردبر یکی از ابزارهای پرکاربردی است که در شیشه‌بری از آن بسیار استفاده می‌شود. این ابزار جانبی شامل یک استوانه فلزی توخالی با لبه دندانه‌دار است که به دریل متصل شده و برش‌های دقیق و سریعی را به همراه می‌آورد.

مته‌های گردبر رونیکس مجهز به تیغه‌ای از جنس تنگستن کاربید بوده و دارای طراحی خاص در قسمت دندانه‌های برشی است؛ همچنین مته گردبر رونیکس دارای سیستم فنری برای بهبود عملکرد است.

نیش الماس

نیش الماس از دیگر ابزار شیشه بری است که در برش شیشه کاربرد دارد. در واقع برای استفاده از الماس لازم است تا نیش الماس را بر روی آن نصب کرد. به طور کلی می توان گفت تمام الماس های موجود دارای نیش الماس هستند و ممکن است با استفاده های مدام کند شوند. در صورت کند شدن باعث شده تا برش های ایجاد شده باب میل شیشه بر نباشد. برای حل این مشکل می توان به راحتی نیش الماس دیگری تهیه کرد تا برش های دقیقی بر روی شیشه ایجاد شود. نیش الماس ها در انواع و اندازه های مختلفی موجود هستند و با توجه به نیاز شیشه بر انتخاب می شوند.

انبردست

از ابزارهای دستی پرکاربردی که وجود آن در صنعت های مختلف لازم است، انبردست بوده و شیشه بر ها از انواع مختلف آن در کارگاه خود دارند.

جداکن و قاپک

جداکن وسیله‌ای است که برای بلند کردن و جابه‌جا کردن شیشه از روی میز از آن استفاده می‌شود. این وسیله دارای دو پلاستیک چسبنده است با چسبیدن به سطح شیشه به جا به جایی راحت شیشه کمک می‌کند.

قاپک نیز دیگر وسیله‌ای است که شبیه انبردست بوده و برای جابه‌جا کردن شیشه از آن استفاده می‌شود.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

شیشه بری
شیشه بری سیار
شیشه بری در مناطق کرج
شیشه دوجداره
شیشه رفلکس
شیشه و آینه رجبی
شیشه رومیزی
شیشه بری
شیشه سکوریت
شیشه لمینت

دیدگاهتان را بنویسید

شیشه بری در کرج پنجره پی وی سی کرج