شیشه بری شیشه بری کرج شیشه رومیزی پنجره پی وی سی کرج شیشه شفاف بی رنگ رومیزی - شیشه بری،شیشه رو میزی،پنجره پی وی سی 09124147823

شیشه کریستال در کرج
شیشه شفاف کریستال کرج

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه می باشد که به صورت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه نا خالصی تولید می گردد.وجود سرب در شیشه کریستال باعث افزایش ضریب شکست نور در این نوع شیشه ها می شود و در نتیجه شیشه های کریستال دارای درخشندگی بالاتری هستند.شیشه های کریستال وارداتی می باشندهمانطور که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید شیشه های ایرانی دارای مغز سبز هستند و از نطر رنگ متمایل به سبز میباشند و وضوح و شارپنس کمتری نسبت به شیشه های کریستال دارند ولی شیشه های کریستال دارای مغز شفاف تر هستند و در زیر نور افتاب دارای مغز ابی هستند و متمایل به ابی به نطر میرسند.

شیشه کریستال ترکیبی از شیشه می‌باشد که به صوت کاملا شفاف و بدون هیچ گونه ناخالصی ساخته می‌شود، از این شیشه‌ها بیشتر در جواهر فروشی‌ها، ساخت ظروف کریستال، جواهر فروشی‌ها و … استفاده می‌شود و به دو نوع کلییر (Clear Glass) با نام اختصاری CG و سوپر کلییر (Super Clear Glass) با نام اختصاری SCG دسته بندی می‌شود. شیشه‌های کریستال به طور کل وارداتی هستند و بیشتر از کشور بلژیک وارد می‌شود به همین علت به نام شیشه کریستال بلژیکی مشهور هستند.
تاریخ استفاده از شیشه به 6000 هزار سال پیش باز می گردد. این بدان معنا است که شیشه از گذشته های خیلی دور با انسان همراه بوده و امروزه خیلی از هنرها با شیشه ها عجین شده اند. بعد از گذشت زمان و پیشرفت در صنعت شیشه سازی تولید شیشه وارد مرحله جدیدی شده است. با اختراع شیشه های سکوریت که بسیار مقاوم بودند، استفاده از شیشه به آن جا رسید که مواد شیشه جزو مواد اولیه خیلی صنایع قرار گرفت.

مطالب پیشنهادی: شیشه لمینت

قیمت شیشه کریستال
شیشه از اجناسی است که با قیمت روز خرید و فروش می شود. بدین معنا که روزانه قیمت آن در حال تغییر است. برای دانستن قیمت شیشه کریستال لازم است که به صورت آنلاین مانند قیمت طلا آن را جست و جو کنید. البته که کیفیت شیشه کریستال بر میزان قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. هر چه کیفیت کریستال بهتر و درجه شفافیت بالاتر باشد، قیمت شیشه کریستال بالاتر خواهد رفت. البته عواملی چون ابعاد شیشه، نوع شیشه کریستال و ضخامت نیز بر روی قیمت شیشه کریستال تاثیر می گذارد. البته در اینجا منظور ما از نوع شیشه کشور سازنده شیشه است.

شیشه کریستال و ایرانی چه تفاوتی دارند؟
شیشه های ایرانی دارای مغز سبز رنگ هستند و تقریبا از این طریق شناخته می شوند. شیشه های ایرانی وضوح کمتری نسبت به شیشه های کریستال دارند اما شیشه های کریستال مغز شفاف تری دارند و در زیر نور آفتاب مغز آن ها آبی رنگ است. هر چه رنگ آبی بیشتر باشد، بدین معنا خواهد بود که شیشه کریستال شفاف تر است.

انواع شیشه های معمولی
حال که بیشتر با شیشه ای کریستالی آشنا شدید وقت آن رسیده است که نوع دیگر شیشه ها را به شما معرفی کنیم. تا به راحتی بتوانید شیشه های کریستالی را از معمولی تشخیص بدهید.
• شیشه فلوت
شیشه خام یا شیشه فلوت همان شیشه تخت و ساده ای است که در ساختار پنجره های از آن استفاده شده است. این نوع از شیشه ها را طی فرآیندی خاص می توان به شیشه های دیگری تبدیل کرد. برای همین شیشه خام نیز نام دارند. به عنوان مثال شیشه های معمولی را با حرارت و اضافه کردن لایه جدید سکوریت می کنند. شیشه های فلوت با ضخامت 2 تا 20 میل ساخته می شوند. با استفاده از هنر شیشه بری این شیشه ها را می توان به اشکال مختلفی تبدیل نمود. در هنگام ساخت شیشه فلوت، این شیشه را به دمایی حدود ۱۶۰۰ سانتی گراد می رسانند، سپس آن را در داخل استخری از قلع شناور می کنند تا سطحی کاملا صاف و یکدست پیدا کند.
• شیشه پیرکس (ضد حریق)
شیشه پیرکس (Pyrex) یکی از قدیمی ترین انواع شیشه است. از این شیشه در ساخت ظروف آزمایشگاه یا آشپزخانه، درب فر، شیشه بخاری و سایر محل هایی که در معرض حرارت مستقیم قرار دارند، استفاده می شود. شیشه پیرکس علاوه بر حرارت، در برابر آسیب های شیمیایی نیز مقاوم است. در ساخت شیشه پیرکس از مقدار زیادی سیلیس و اکسید بوریک استفاده شده است. برخی از شیشه های پیرکس را با فناوری نانو می سازند تا در مقابل آتش ضد حریق شود و مقاومت بالاتری در برابر حرارت کسب کند.

• شیشه سکوریت یا میرال
پیش تر درباره شیشه سکوریت صحبت کوتاهی کردیم. برای ساخت شیشه های سکوریت از یک فرآیند خاص حرارتی استفاده می شود. عملیات حرارتی این گونه است که ابتدا شیشه تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده شده و سپس تحت شرایطی به سرعت سرد می شود. شوک حرارتی ناشی از تغییر دما، شیشه سکوریت را تا 5 برابر نسبت به گذشته مقاوم تر می سازد.
یکی از ویژگی های شیشه سکوریت این است که اگر در زمان برخورد بشکند، به قطعه های غیر برنده و ریز تبدیل می شود که ابدا خطرناک نخواهد بود. مقاومت و ایمنی بالای شیشه سکوریت باعث شده تا کاربرد شیشه سکوریت در صنایع شیشه سازی افزایش پیدا کند.

• انواع شیشه رنگی
به طور کلی شیشه های رنگی با دو روش ساخته می شوند. در روش اول برای ساخت شیشه رنگی، مواد شیمیایی در زمان ساخت شیشه به آن اضافه می شود. اما در روش دیگر شیشه های رنگی را از شیشه های معمولی می سازند. به این صورت که شیشه معمولی و بی رنگ را درون موادی از شیشه رنگی فرو برده و از این طریق آن را رنگی می کنند. استفاده از شیشه های رنگی تنها به خاطر زیبایی بخشیدن به محیط اطراف نیست و کاربرد های روانشناسی دیگری نیز دارد. امروزه از شیشه های رنگی برای پوشش دیوارها نیز استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

شیشه بری در کرج پنجره پی وی سی کرج